Friday 28 May 2010

La ce le-a folosit??

Am primit zilele trecute un mail. Asta:

Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, scrisoarea către FMI, care cuprinde măsurile de austeritate. Urmează ca membrii Cabinetului să se reunească din nou în şedinţă, cel mai probabil duminică, potrivit unor reprezentanţi ai Executivului. "Am ales răul cel mai mic, să nu majorăm taxele, să dăm posibilitate mediului privat să pregătească creşterea economică. Am ales reducerea cheltuielilor bugetare. Creşterea impozitelor ar fi condus la inflaţie ceea ce ar fi muşcat din buzunarul românului", a declarat Emil Boc, după şedinţa de Guvern în care a fosta doptată scrisoarea către FMI.
Vor fi afectate de măsurile de austeritate:
  • renta viageră a sportivilor scade cu 25%
  • bursele de cercetare cu 25%
  • indemnizaţiile oamenilor de ştiinţă scad cu 25%
  • salariile preoţilor scad cu 25%
  • salariile bugetarilor scad cu 25%
  • pensiile scad cu 15%
  • indemnizaţia pentru creşterea copilului scade cu 15%
  • ajutorul de şomaj va fi mai mic cu 15%
Sunt eliminate:
  • subvenţiile pentru încălzire
  • biletele de odihnă pentru pensionari
  • trusoul pentru nou-născuţi
  • ajutorul pentru tinerii căsătoriţi
  • facilităţile de transport pentru pensionari şi profesori
  • al 13-lea salariu
  • Se impozitează:
  • tichetele cadou, de creşă, de vacanţă şi de masă
  • dobânzile la depozitele la vedere/conturi curente şi la termen
  • plăţile compensatorii
  • salariile programatorilor
  • 3 clădiri în proprietate, în afara celei de domiciliu - taxare suplimentară 200%
  • procentul deductibil pentru drepturi de autor scade de la 40% la 20%
Categoriile sociale care NU vor fi afectate de măsurile de austeritate:
  • Reducerile anunţate nu afectează salariul minim pe economie. Nimeni nu va primi în mână în România un salariu mai mic de 600 de lei şi după aplicarea măsurilor de austeritate.
  • Este păstrată pensia socială minimă garantată de 350 de lei. Nimeni în România nu va avea o pensie sub această sumă. "O vom coserva pentru a-i proteja pe cei care sunt cei mai vulnerabili în societatea românească", a spus Boc.
  • Este păstrat venitul minim garantat, în funcţie de numărul membrilor familiei, ca o formă de prevenire a sărăciei extreme.
  • Nu sunt afectate multe prestaţii sociale importante care vizează diverse categorii ale populaţiei. 35 de prestaţii sociale nu sunt afectate de măsurile de austeritate.
  • Măsurile de austeritate nu afectează alocaţia pentru copii. "Orice copil benificiază până la 2 ani de o alocaţie din partea statului. Alocaţia până la vârsta legală este asigurată în continuare. Până la 2 ani, se menţine şi plata alocaţiei de 200 de lei. După 2 ani, este de 42 de lei", a precizat premierul.
  • Indemnizaţia pentru mame va fi redusă cu 15%, dar nu va fi mai puţin de 600 de lei, plus 200 de lei pentru fiecare copil până la doi ani. Nicio mămică nu primeşte mai puţin de 800 de lei.
  • Nu este afectată alocaţia complementară pentru copiii, monoparentală, de plasament, pentru copiii cu handicap, stimulentul de copil, indemnizaţiile pentru creştere pentru copii cu handicap, indemnizaţia de hrană HIV SIDA, indemnizaţia persoanelor cu handicap grav. Bugetele pentru handicap nu sunt afectate.
  • Ajutoarele pentru refugiaţi nu sunt afectate, pensiile invalizilor, veteranilor, indemnizaţiile persoanelor persecutate politic nu sunt afectate, abonamentele telefonice pentru veteranii de război.
  • Artiştii şi pensionarii care lucrează în mediul de creaţie nu sunt afectaţi.
  • Bursele studenţilor şi ale elevilor nu sunt afectate.
  • Guvernul îşi va asuma răspunderea în faţa Parlamentului pentru două proiecte de lege, dintre care unul va conţine măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare, iar al doilea proiect va reglementa recalcularea pensiilor. Proiectele de lege vor fi transmise Parlamentului, după avizul CES.
  • Măsurile de austeritate sunt aplicate până la 31 decembrie 2010, în condiţiile în care din 2011 vor fi aplicate Legea pensiilor şi modificările la Legea salarizării.
























Acum intreb si eu: la ce le-a folosit tuturor oamenilor alora sa iasa in strada? Crede careva ca mesajul lor disperat a ajuns la urechile cuiva??

Recunosc cu durere in suflet ca eu nu cred asa ceva! Cred, cu sinceritate, ca "dragilor" nostrii conducatori putin (sau, mai bine zis, deloc) le pasa de noi, de poporul pe care ar trebui sa il conduca. Ca sunt "la putere" sau "in opozitie", tot nu le pasa de ceea ce are nevoie poporul.. (observati ghilimelele, pentru ca, de fapt, in politica nu exista decat o singura culoare - cea a banilor!)

Sincer, nu imi vine sa cred ca, la aproape 20 de ani de la revolutia din 1989 inca mai vad sloganul "Desteapta-te romane!" si ca inca mai este valabil! Nu pot sa cred ca suntem la un singur pas sa ajungem mai rau decat sub dictatura ceausista - macar atunci eram singura tara care NU avea nici macar un banut datorie la FMI.

Nu este ciudat ca o persoana la 27 de ani, care nu a trait in dictatura a ajuns sa se intrebe ce s-ar fi intamplat daca romanii nu il dadeau jos pe Ceausescu atunci cand au facut-o? Omul ala avusese un scop - sa scape Romania de FMI. Isi atinsese scopul. Cum ar fi fost viata si unde ar fi ajuns tara asta si oamenii care locuiesc aici daca Ceausescu ramanea la conducere??

Da, era rau. Da, nu puteai spune cu glas tare ceea ce gandesti. Da, aveam doar 2 ore de televizor cu cantarea Romaniei si Congresul Partidului Comunist Roman. Da, se lucra 6 zile pe saptamana. Da, te lua pe sus la plantat de copaci sau la sapat de porumb. Da, nu pteam iesi din tara. Da, aveam ratii. Da, stateam la cozi - imi amintesc ca stateam la cozi, desi eram mica, imi amintesc cat de greu era, desi am fost un copil privilegiat. Si ii multumesc zilnic lui Dumnezeu ca mi-a dat norocul care mi l-a dat si viata ceva mai usoara decat a celor din pozele de mai sus. Dar, tot nu pot sa nu ma intreb ce ar fi fost daca...?

Imi amintesc ca traiam fara a fi legata de telefonul mobil sau de calculator. Imi amintesc ca nu stateam toata ziua la televizor. Imi amintesc ca mama venea devreme acasa si putea sa stea sa se si joace cu mine. Imi amintesc ca lumea avea timp sa zambeasca in ciuda tuturor problemelor. Imi amintesc ca nu imi era frica sa merg seara pe strada. Imi amintesc ca mergeam noaptea pe strada, cu tata de mana, si radeam si glumeam si nu ne era frica de faptul ca la urmatorul colt poate sa sara unu' sa ne jefuiasca. Imi amintesc ca lumea se imbraca decent pe strazi, nu cu fustele la fund, de parca n-are avea destui bani sa isi ia ceva mai mult material (poate o fi din cauza crizei...mai stii!??). Imi amintesc ca mancarea era sanatoasa, fara faimoasele E-uri. Imi amintesc ca nu erau atatea boli si nici nu era nevoie sa iei intaritoare si vitamine ca sa iti imbunatatesti viata si sa ai energia necesara atat la munca cat si acasa. Imi amintesc ca ziua de lucru se termina la 2, 3, 4 dupa-amiaza, cand oamenii avea timp sa aiba si o familie si o viata personala - nu ca in ziua de astazi cand, daca pleci mai devreme de ora 6-7 dupa-amiaza de la munca, esti considerat neserios si/sau iresponsabil! Nu conteaza ca tu stai si "surfezi" pe internet, atata timp cat esti la birou, nu?!

Eu cred ca nimeni nu poate sa spuna, cu mana pe inima, ca absolut totul era groaznic pe vremurile alea. In vremurile alea Romania era renumita pentru produsele de cea mai buna calitate pe care le exporta. Romania era o tara care ar fi devenit infloritoare, daca ar fi fost condusa aa cum trebuia sa fie condusa, de oameni cu credinta in Dumnezeu, care sa se gandeasca la binele public, nu la interesele lor meschine.

Si uite cum m-am intors de unde am plecat! Ca intr-un cerc vicios din care nu vad iesire...

No comments:

Post a Comment